חדשות

השרה גמליאל בביקור ברמב"ם: "פועלים נגד החרם על חוקרים"

שרת המדע הורתה לבכירי משרדה לגבש יחד עם המרכז הרפואי רמב"ם ובתי חולים נוספים מודל למימון המחקר הרפואי בישראל

השרה גילה גמליאל ופרופ' מיקי הלברטל, מנהל רמב"ם, בסיור במעבדות המחקר. צילום: דוברות ביה"ח

"אם בעבר השתתפנו במספר כנסים רפואיים בשנה בתחום המחקר שלנו, השנה השתתפנו באחד", כך סיפר ד"ר אמיר מינרבי, סגן מנהל מכון הכאב של המרכז הרפואי רמב"ם לשרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, ח"כ גילה גמליאל, שביקרה היום (ה') בקריה הרפואית בחיפה.

במסגרת ביקור באגף המחקר של רמב״ם אמרה השרה גמליאל כי משרדה רואה בחומרה רבה את גל החרמות האקדמיות הפוגעניות כלפי גורמים ישראליים וכי מגמה זו מערערת את חופש המחקר. השרה הודיעה כי היא פועלת להיערכות נגד התופעה במסגרת פורום מיוחד שהקימה במשרדה והן בזירה הבינלאומית להסרת החרם. השרה הורתה לבכירי משרדה לגבש ביחד עם רמב"ם ובתי חולים נוספים מודל למימון המחקר הרפואי בישראל.

אגף המחקר של רמב"ם אירח את השרה בתקווה לחזק את הקשר עם משרד המדע, להציג את הפעילות המחקרית הנרחבת ולזכות בתמיכה ממשלתית. "אנו מודים לשרה גמליאל על ההכרה בחשיבות המחקר הרפואי ועל הנכונות לפעול לגיבוש מודל לתמיכה ממשלתית במחקר בבתי החולים", אמר מנהל בית החולים, פרופ' מיקי הלברטל.

ראש אגף המחקר ברמב"ם, פרופ' ליאור גפשטיין, הציג בפני השרה את היוזמה שהקים ומוביל רמב"ם, במסגרתו הוקמה רשת מחקר משותפת של כל בתי החולים הגדולים בארץ. "הביקור מאפשר הצצה עמוקה יותר ליוזמה ולפעילות הנרחבת המתרחשת בגופי המחקר, המכונים ומעבדות המחקר במרכזים הרפואיים המובילים בישראל. זכינו לאוזן קשבת של השרה שהביעה נכונות לבחון מודל למימון מחקרים לטובת בריאות הציבור", מסר פרופ' גפשטיין.

במהלך הביקור העלתה השרה גמליאל בפני הרופאים-חוקרים את סוגיית החרם על מוסדות המחקר וחוקרים ישראלים וביקשה סקירה עד כמה ההתקפות האנטי ישראליות בעולם משפיעות על תחום המחקר ועל היחסים בין מוסדות מחקר ובית חולים כמו רמב"ם.

ד"ר מינרבי סקר בפני השרה את המחקר המקיף שהוא מבצע יחד עם ד"ר מילנה פיטשני על הקשר בין חיידקי מערכת העיכול למחלת הפיברומיאלגיה ואמר לשרה שהוא חש היטב במתח. "אם בעבר השתתפנו במספר כנסים בשנה בתחום המחקר שלנו", העיד, "השנה השתתפנו באחד. ברמה האישית, קשרים אישיים שיצרנו מול חוקרים מכל העולם נשמרים. ברמה המוסדית יותר חשים במתח ועוינות".

אל השרה גמליאל התלוו המדען הראשי, פרופ' אבי דומב, מנכ"ל המשרד גדי אריאלי ובכירים נוספים אשר סיירו באגף המחקר, במכון המחקר ובחממת היזמות של רמב"ם. "הצגנו בפני השרה וראשי הרשות לחדשנות את תחומי המחקר העיקריים שאליהם הרפואה צועדת בחמש השנים הקרובות. החל מפיתוח שיטות לטיפול במחלות זיהומיות בילדים, שימוש במיקרוביום – הסביבה החיידקית שחיה במעי לטיפול בכאב ומחלות כרוניות, פיתוח טיפולי אימונותרפיה, ובייחוד טכנולוגיית ה-CAR T, הדפסת רקמות ויצירת איברים על שבב", סיכמה ד"ר שלומית יהודאי-רשף.

נושאים קשורים:  השרה גילה גמליאל,  בית החולים רמב"ם,  מחקר,  פרופ' מיקי הלברטל,  ד"ר אמיר מינרבי,  פרופ' ליאור גפשטיין,  חדשות,  חרם
תגובות
אנונימי/ת
03.05.2024, 10:32

כמה פראמין לקחו רופאי רמב״ם....