חדשות

ב"הלל יפה" מייצרים סרום ייחודי לטיפול ביובש קיצוני בעיניים

בשיתוף פעולה בין בנק הדם ומחלקת העיניים של המרכז הרפואי הלל יפה מייצרים טיפות עיניים המופקות מדם המטופל | הטיפול ניתן במקרים קשים של עין יבשה שטיפולים סטנדרטיים לא הועילו להם

מנהלת בנק הדם רואן אבו הלאל, ד"ר מענית שפירא וד"ר ראמז ברבארה. שיתוף פעולה לטובת מטופלי מחלקת עיניים. צילום: דוברות "הלל יפה"

במחלקת עיניים במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה נפתח שירות חדש לטיפול בעין יבשה עבור מטופלים הסובלים מיובש קיצוני בעיניים. בשיתוף פעולה עם אגף המעבדות ובנק הדם בבית החולים, באחריותן וניהולן של רואן אבו הלאל וד"ר מענית שפירא, מופק סרום מיוחד מדם המטופל הניתן כטיפות עיניים.

ד"ר ראמז ברבארה, מומחה קרנית, מציין: "יובש קיצוני בעיניים פוגע באיכות החיים ובהתנהלות היומיומית. אנו מציעים טיפול חדשני המתאים למטופלים הסובלים מיובש קיצוני בעיניים לאחר שהתנסו בטיפולים הסטנדרטיים (טיפות הרטבה, תרופות אנטי דלקתיות) ללא תחושת הקלה".

מדובר בסרום שמופק מדם המטופל ונמהל עם saline - תמיסת מלח איזוטונית. דם המטופל הוא למעשה מרכיב בטיפות העיניים הללו במטרה שתהיה פחות תנגודת של הגוף לחומר ובהתאמה מיטבית למטופל. "התהליך הוא פשוט ודומה ללקיחת דם", מוסיף ד"ר ברבארה. "אנחנו מבצעים את התהליך בסטנדרטים גבוהים מאוד ובהתאם להנחיות משרד הבריאות על מנת לשמור על סטריליות הסרום המופק, והמטופל מטפטף לעיניו את טיפות הסרום בהתאם להנחיות רופא העיניים".

ד"ר ביאטריס טיאוסנו, מנהלת מחלקת עיניים: "'הלל יפה' הינו בין בתי החולים הבודדים המציעים טיפול ייחודי זה. אנו מבצעים את כל ההליך בבית החולים תוך מעקב צמוד אחרי המטופלים. טיפות הסרום מקלות על תופעות היובש והגרד ומאפשרות למטופלים לקיים אורח חיים טוב יותר".

נושאים קשורים:  עין יבשה,  בית החולים הלל יפה,  חדשות,  ד"ר מענית שפירא,  ד"ר ראמז ברבארה,  ד"ר ביאטריס טיאוסנו
תגובות
אנונימי/ת
08.04.2024, 19:14

בית חולים מהשורה הראשונה מבחינת יוזמה ויחס למטופלים

אנונימי/ת
08.04.2024, 22:40

עוד במאה שעברה השתמשנו בטיפות מסרום לבעיות קרנית ב״סורוקה״

09.04.2024, 20:12

בתחילת התמחותי בסורוקה (30 שנה) בהנהלתה של פרופ טובה ליפשיץ,
היתה צנטריפוגה במרפאת העיניים לשימוש זה בדיוק.
היינו עושים הפעולה חדשות לבקרים. לוקחים דם. מסרכזים. מוהלית בטיפות תחילפי דמע.
עובד - מצוין.
פריצת דרך- פחות.