חדשות

מאות רופאים יהודים מאירופה מעוניינים לעלות לישראל

כנס MedEx, שמטרתו להעלות רופאים יהודים לישראל, רשם השבוע הצלחה בפריז | יותר מ-500 רופאים מצרפת ומבלגיה הגיעו לבחון הסדרה של רישיון התעסוקה ומקום עבודה בארץ טרם עלייתם

כנס MedEx. הרופאים השתתפו בסבבי ראיונות עם נציגי בתי וקופות החולים לבחינת הזדמנויות תעסוקה. צילום: יונית שילר

גיוס רופאים יהודים בעולם נמשך. לכנס ה-MedEx שנערך השבוע (א') לראשונה באירופה הגיעו יותר מ-500 רופאים ורופאי שיניים מצרפת ומבלגיה.

הכנס שנערך בפריז הוא חלק מתכנית לאומית שיזמו משרד העלייה והקליטה, משרד הבריאות, ארגון "נפש בנפש" ובסיוע הסוכנות היהודית, במטרה להאיץ את עלייתם ארצה של רופאים יהודים מרחבי העולם ולהקל בכך על מצוקת כוח האדם במערכת הבריאות בישראל. בחודש מרץ נערך כנס דומה בניו יורק, כנס שזו השנה השלישית ברציפות לקיומו בארה"ב.

המשתתפים נפגשו עם נציגים ממוסדות הבריאות הישראליים על מנת להסדיר את רישיון התעסוקה ואת מקום העבודה במערכת הבריאות טרם עלייתם. הם נפגשו עם אנשי המינהלת לרופאים עולים של משרד העלייה והקליטה, קיימו סבבי ראיונות עם נציגי בתי וקופות החולים לבחינת הזדמנויות תעסוקה, קיבלו מידע על ההליכים הרשמיים והמענקים השונים והמירו את רשיונות הרפואה על מנת שתחומי התמחותם יוכרו בישראל. כל זאת תחת קורת גג אחת, לטובת שילובם המיידי עם עלייתם ארצה במקצועות אליהם הוכשרו.

האירוע נערך בהשתתפות שר העלייה והקליטה, ח"כ אופיר סופר, מייסדי "נפש בנפש", טוני גלברט והרב יהושע פס, מנכ"ל משרד העלייה והקליטה, עו"ד אביחי כהנא, משנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר ספי מנדלוביץ', סמנכ"ל עלייה וקליטה בסוכנות היהודית, שי פלבר, נציגי ההסתדרות הרפואית בישראל, כל ארבע קופות החולים ובתי חולים, בהם: בילינסון, הדסה, זיו, ברזילי, שמיר, שערי צדק ועוד. באירוע הושם דגש על הצגת אפשרויות התעסוקה והשתלבות בפריפריה, זאת במסגרת תכנית מענקים חדשה של מינהלת תקומה הממשלתית.

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: אמר כי "עליית רופאים למדינת ישראל ובפרט לגליל ולנגב תחזק מאוד את מערכת הבריאות הישראלית. במהלך החודש האחרון קיימנו כנסי עלייה גדולים בניו יורק, לונדון ופריז ואנחנו רואים את התמיכה הגדולה והרצון לעשות עלייה למדינת ישראל דווקא בזמן מלחמה, מתוך סולידריות ורצון לחזק את ישראל. אני מודה לשותפים החשובים שלנו במשרד הבריאות, בנפש בנפש והסוכנות היהודית. יחד נעשה ונצליח".

שר הבריאות, אוריאל בוסו הוסיף: "המשרד בראשותי יפעל ככל שיידרש כדי לפשט הליכים ביורוקרטיים ולזרז את תהליך הקליטה של הרופאים העולים במערכת ויקבל אותם בברכה".

מייסד-שותף ומנכ"ל "נפש בנפש", הרב יהושע פס, אמר: "זהו רגע היסטורי להיות פה על אדמת אירופה. לא רק לנו כארגון, אלא גם למדינת ישראל וליהדות התפוצות. מדובר פה בלא פחות מבשורה שתעניק למערכת הבריאות בישראל את הידיים העובדות הנוספות להן היא כה משוועת. אנו גאים להיקרא לדגל על ידי משרד העלייה והקליטה, משרד הבריאות והסוכנות היהודית, ובנינו תכנית מקיפה שתגיע לכל פינה ברחבי העולם ותזרים חמצן למשק הישראלי, תביא כוח אדם מיומן ומקצועי שישדרג את איכות הרפואה הציבורית ויספק נחיתה קלה לעולים העוסקים בתחומי הבריאות".

נושאים קשורים:  רופאים עולים,  משרד העלייה והקליטה,  כנס MedEx,  חדשות
תגובות