ישראל במלחמה

משלוח תרופות לחטופים ולתושבים בעזה יצא לדרך

הוסכם כי התרופות יועברו ליעדיהן על ידי הצלב האדום, אך לא ניתן לוודא כי אכן יגיעו לחטופים | בחמאס תיארו את הסכם האספקה: "קופסת תרופות אחת לחטופים תמורת 1,000 לעם הפלסטיני"

משאית עם סיוע הומניטרי לתושבי עזה. צילום: Abed Rahim Khatib/ פלאש 90

אספקת תרופות מצילות חיים המיועדות לחטופים ותרופות שהן סיוע הומניטרי לתושבי עזה נכנסה הבוקר (ו') לעזה, על פי הסכם עם קטאר. ההערכה היא שהן יגיעו לחטופים עוד היום.

בתוך כך צייץ אתמול (ד') נשיא צרפת עמנואל מקרון כי "תרופות מועברות לבני הערובה בעזה. אני מברך על המבצע הזה שתואם עם קטאר ויזום על ידי דוד שפרכר וחגי לוין מפורום משפחות החטופים. תודה למטה משבר והתמיכה על עבודתו המדהימה". פרופ' לוין אמר כי הפנייה לנשיא מקרון נעשתה דרך קשרים אישיים של שפרכר. מקרון נעתר והתרופות לחטופים נרכשו על ידי הצרפתים.

בציוץ ברשת X (טוויטר) בסמוך לציוץ של מקרון, כתב סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, כי חמאס קבע את התנאים להכנסת התרופות: "קופסת תרופות אחת לחטופים תמורת 1,000 לעם הפלסטיני". עוד כתב כי "חמאס נעתר לבקשת הצלב האדום להוביל את הציוד הרפואי לרצועה וכי "140 סוגי התרופות יגיעו ליעדן בארבעה בתי חולים בכל חלקי הרצועה על ידי הצלב האדום". בנוסף ציין כי חמאס דרש שלא תיערך בדיקה למשלוחי התרופות על ידי צה"ל.

זמן קצר לאחר פרסום הציוץ של אבו מרזוק התנער ראש הממשלה בנימין נתניהו מהדיווח לפיו אישר לא לבדוק את משלוח התרופות שייכנס לרצועת עזה: "רה"מ הנחה להעביר תרופות לחטופים, אך לא עסק כלל בסידורי הבדיקה של הכנסתן, הנקבעים על ידי צה"ל וגורמי הביטחון", נמסר. בתגובה צייץ ח"כ בני גנץ: "הכנסת התרופות לחטופינו היא מהלך משמעותי וחשוב שפעלנו רבות להשגתו. האחריות להחלטה כמו גם על מימושה היא על הדרג המדיני ורק עלינו".

בהסכם בין ראש המוסד דדי ברנע לקטארים, שנוצר לאחר ביקור של כמה ממשפחות החטופים בקטאר, נקבע כי בתמורה להעברת תרופות לחטופים, ישראל תגדיל את מלאי התרופות לעזה. רשימת התרופות שיועברו לחטופים הורכבה בעזרת הרופאים האישיים של החטופים והיא כוללת, לצד תרופות לחולים כרוניים, גם תרופות לכלל החטופים ובהם  תרופות להקלת מצבם הנפשי (תרופות לשינה, לחרדה ולדיכאון), אנטיביוטיקה, משככי כאבים וחומרי חבישה לפצועים. התרופות לתושבי עזה שאושרו על ידי ישראל נועדו לחולי סרטן, לחולי דיאליזה ולחולים כרוניים קשים.

ביום א' השבוע הוסכם כי תרופות לחטופים יועברו באמצעות הצלב האדום ובין השאר תרופות לחולי סוכרת, זריקות אינסולין ומדי גלוקוז, משקפי ראייה, משאפי אסתמה, תרופות לסובלים ממחלות לב ולחץ דם, כדורים לאיזון בלוטת התריס ותרופה להתמודדות עם מחלות מעי דלקתיות ועוד.

עם זאת, לא נמצא פתרון לשאלה כיצד ניתן לוודא שהתרופות אכן תגענה לחטופים הזקוקים להן.

נושאים קשורים:  חטופים,  חמאס,  נשיא צרפת עמנואל מקרון,  פרופ' חגי לוין,  סיוע הומניטרי,  חדשות,  תרופות,  ישראל במלחמה
תגובות
אנונימי/ת
19.01.2024, 09:16

אין קשר בין הכותרת לבין המציאות.
יביאו תקופות לחמאס. מי באמת חושב שהם יתנו חטופים (שהם לא רצחו כפותים) במקום לאנשי שלומם?!
בושה שהאתר הזה משתף פעולה עם הבדיחה הזו.
אבל אני לא מופתע, הוא מזמן הפך לשופר עיוור של רופאים למען זכויות ( תת) אדם

22.01.2024, 09:01

לידיעתך , זה לא ממש פרסום של האתר אלא פרסום של הסכם של משפחות החטופים ביחד עם שלטונות ישראל, עם סיכוי מסוים להצליח בשיפור מינימלי של מצב החטופים.
האם , במקום לנסות ולהגיע לאיזשהו הסכם לשמירת חיי החטופים ושחרור אלו שבחיים , לדעתך ישראל היתה צריכה לוותר גם על זה כדי להמשיך לדהור לתמונת נצחון שקרית שתשרת איזשהו "בייס " מופרע של הליכוד ובן גביר?
האם כל המדינה צריכה להיות אזוקה לאותו בייס מטורלל שביבי קשר עצמו למען טובתו האישית , על חשבון אזרחי מדינת ישראל השפויים ( במובן הפשוט ולא האורווליאני) שנחשפו לטראומה הנוראית ביותר מאז השואה?
להזכירך, אותו בייס גרם לביבי לתמוך בחמאס במשך 15 שנה ולהעצימו על מנת לחזק את האלמנט הקיצוני בצד השני , למנוע הפרדה בין פלשתינאים ויהודים .בכך חשב להשיג את חהזון המשיחי של א"י השלמה. במקום, קיבלנו את "טבח נתניהו".

אנונימי/ת
19.01.2024, 09:59

בדיחה!!

אנונימי/ת
19.01.2024, 10:14

תרופות זה לא משהו למשא ומתן בכלל. ישראל צריכה להכניס תרופות. נקודה. בלי תנאים.

אנונימי/ת
19.01.2024, 13:06

"לא ניתן לוודא" ממש מפתיע , או במילים אחרות העזתים יקבלו תרופות והשבויים יקבלו כלום
מבחינתי אפשר להביא להם מיליוני חיסוני mRNA וכמה שיותר