חדשות

ארגון הבריאות העולמי: מתכוננים למגיפות הבאות

בארגון הבריאות העולמית נערכים למגיפה הבאה, תוך התמקדות בקבוצות פתוגנים שונות | בחודש האחרון נרשמה עלייה במספר המקרים החדשים של קורונה - 14 אלף איש איבדו את חייהם כתוצאה מהידבקות בנגיף

דעיכה במגיפת הקורונה. צילום ארכיון: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

אחד מכל עשרה מקרי קורונה גורם למצב של פוסט קורונה (לונג קוביד) ולהערכת ארגון הבריאות העולמי (ה-WHO), הדבר מצביע על כך שמאות מיליוני אנשים יזדקקו לטיפול ארוך טווח במחלה. אתמול (ד') השיק הארגון יוזמה חדשה להיערכות למגיפות הבאות.

למרות שמגיפת הקורונה דועכת, מציינים ב-WHO כי הופעת הזן החדש של האומיקרון, XBB.1.16, מעידה כי הנגיף ממשיך להשתנות והוא עדיין מסוגל לגרום למחלות ולמוות. גם מספר מקרי המוות מהמחלה יורד ולצד ירידה של 95% במספר מקרי המוות המדווחים בעולם בשל הקורונה, ה-WHO מציין בהודעתו כי במספר מדינות יש עלייה במספר המקרים החדשים ובחודש האחרון איבדו 14,000 אנשים את חייהם כתוצאה ממחלת הקורונה.

"אנו מלאי תקווה שכבר השנה נוכל להכריז על קץ הקורונה כמצב חירום לבריאות הציבור, אבל הנגיף הזה לא ייעלם ומדינות תצטרכנה ללמוד לנהל אותו לצד מחלות זיהומיות אחרות", נמסר.

בפברואר 2020, שבועות ספורים לאחר הדיווחים הראשונים על מקרי קורונה, פרסם ארגון הבריאות העולמי את תכנית ההיערכות והתגובה האסטרטגית SPRP, המתארת את הצעדים שמדינות נדרשות לנקוט כדי להתכונן לנגיף החדש הזה ולהגיב אליו. בשבוע הבא יפרסם הארגון את תכנית ה-SPRP הרביעית, שנועדה להנחות מדינות למעבר מתגובת חירום לנגיף הקורונה לניהול ארוך טווח ומתמשך במאבק בו.

אתמול, כאמור השיק ארגון הבריאות העולמי את יוזמת ההיערכות והחוסן לאיומים מתעוררים, PRET - Preparedness and Resilience for Emerging Threats Initiative, והפעם, במקום להתמקד בפתוגנים או במחלות ספציפיות, ננקטת  גישה משולבת להכנה למגיפה על ידי התמקדות בקבוצות של פתוגנים ובמערכות שעליהן הם משפיעים.

היוזמה תתמקד, בין השאר, בפתוגנים נשימתיים הגורמים לשפעת, כמו גם RSV ופתוגנים שעדיין לא ידועים ומטרתה לסייע למדינות במאמצים להתמודדות עם מגיפה וכדי להבטיח שיש בידיהן את היכולות לכך.

נושאים קשורים:  ארגון הבריאות העולמי,  קורונה,  19-COVID,  חדשות,  מגיפות,  פתוגנים
תגובות