מחקרים-Covid-19

פקטורים פרוגנוסטיים חדשים לניבוי חומרת מחלת קורונה

נמצא כי ספירות תאי Th נמוכות וקצב סינון גלומרולי ירוד הינם מנבאים עצמאיים של פרוגונזה קשה יותר בחולי קוביד-19

24.02.2023, 15:59
חולת קורונה. אילוסטרציה

נכון להיום קיים מיעוט מידע בנוגע למאפיינים של תת-סוגים של לימפוציטים והקשר בין תת-סוגים אלה לתוצאי חולים עם קוביד-19 ותפקוד כלייתי. במחקר שממצאיו פורסמו בכתב העת Clinical Immunology חוקרים השוו תת-סוגים של לימפוציטים בחולי קוביד-19 עם וללא הפרעה בתפקוד כלייתי. התוצא העיקרי שנבדק היה תמותה כוללת או אשפוז בטיפול נמרץ. תוצאים משניים כללו משך השלת הנגיף, משך אשפוז ופגיעה כלייתית חריפה.

במחקר השתתפו 515 מטופלים. תוצאות המחקר הדגימו כי ספירות הלימפוציטים היו נמוכות ביותר בחולים עם קוביד-19 קשה או קריטית והפרעה בתפקוד כלייתי. מבין תת-סוגי הלימפוציטים, ספירת תאי Th ניבאה באופן הטוב ביותר את תוצאי החולים. שילוב של קצב סינון גלומרולרי וספירות תאי Th ניבא אף יותר טוב פרוגונזה מאשר כל אחד מגורמים אלה בנפרד. החוקרים מצאו כי ספירות תאי Th הקטנות מ-394.5 תאים למיקרוליטר וקצב סינון גלומרולי של פחות מ-87.5 מ"ל/דקה/1.73 מטר רבוע נקשרו עם תוצאים רעים.

תוצאות מחקר זה מרמזות כי ספירת תאי Th נמוכה וקצב סינון גלומרולי נמוך יכולים לשמש לזיהוי חולי קוביד-19 עם סיכון גבוה להידרדות.

מקור:

Jiayi Yan, Jieying Wang, Li Ding, Shang Liu, Yaping Zhan, Jiayue Lu, Zhenyuan Li, Leyi Gu, Ping Li, Mingli Zhu, Yuan Gao, XingRong Gong, Haiqun Ban, Hong Cai, Shan Mou, Adaptive immune dysfunction in patients with COVID-19 and impaired kidney function during the omicron surge, Clinical Immunology, Volume 248, 2023

נושאים קשורים:  מחקרים,  קורונה,  מחלה קשה,  תאי T,  תפקוד כלייתי
תגובות