COVID-19 בישראל

האומיקרון מתפשט ועוד מדינות צפויות להיכלל ברשימת האדומות

לבריטניה ודנמרק שייכללו ברשימת המדינות האדומות החל מיום ו', צפויות להצטרף גרמניה ובלגיה | ביקורת על ההחלטה להטיל חובת תו ירוק בקניונים

תו ירוק בקניונים. צילום ארכיון: אבשלום ששוני/ פלאש 90

לאחר שמשרד הבריאות עדכן אמש (ג') את הנתונים הנוגעים להימצאות זן האומיקרון של נגיף הקורונה בישראל והוברר שעתה כבר מדובר ב-89 מקרים ומתוכם 57 שהגיעו לארץ מחו"ל כנשאי הנגיף, היום אמורות להצטרף לרשימת המדינות האדומות גם גרמניה ובלגיה.

המדינות שמהן "יובא" הזן הזה לארץ, נכון לאתמול: דרום אפריקה, אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה, טנזניה, גרמניה וטורקיה. 21 מאומתים הם מגעים של שבים מדרום אפריקה, אנגליה וצרפת ועשרה נדבקו בקהילה בארץ, בשלושה אירועים שונים.

מתוך 89 המאומתים, 67 "מוגנים", 21 "לא מוגנים", כלומר לא מחוסנים, או מחלימים שעברה חצי שנה מזמן החלמתם ומחוסנים במנה שנייה בלבד שעברה חצי שנה ממועד החיסון. מבין 239 המאומתים ואלה שיש לגביהם "חשד גבוה", ל-94 יש סימפטומים, ל-143 אין סימפטומים ושניים עדיין בתהליכי בדיקה.

לבריטניה ודנמרק  שייכללו ברשימת האדומות החל מיום ו' לפנות בוקר וכל מדינות יבשת אפריקה שכבר הוכרזו כ"אדומות", צפויות להצטרף כנראה גרמניה ובלגיה. אבל ייתכן שהקריטריונים לגבי חלק מהמדינות בעיקר מיבשת אירופה ישתנו במהלך הדיון בקבינט השרים לנושאי הקורונה. ככל הידוע, זן האומיקרון זוהה ב-77 מדינות עד כה.

אתמול גם הוחלט להטיל חובת תו ירוק גם על כל מי שמגיע לקניונים, אבל נושא זה טעון עדיין אישורים נוספים. כל המהלכים הללו, מודה משרד הבריאות, נועדו למנוע את התפשטות האומיקרון בישראל לצד הצורך באיסוף יותר נתונים על אופייה וביטוייה של המחלה בקרב מי שנדבק בזן הנגיף הזה.

עד כה הקריטריון להכללת מדינה ברשימת האדומות היה 10% תחלואה של זן האומיקרון, על פי ריצוף או בדיקת PCR בחשד גבוה. עתה נבחנים קריטריונים נוספים כדי להפחית את הסיכון לכניסת תחלואה זאת לישראל.

למדינה אדומה אסור לטוס ללא אישור של ועדת חריגים. בחזרה ממנה נדרשים השבים לשבעה ימי בידוד. "לא מוגנים" יופנו לבידוד במלונית ויישארו בה רק אם בדיקת ה-PCR שלהם תהיה חיובית. אם יתברר ששיעורי התחלואה באומיקרון במדינה מסוימת עלו מעבר לסף שנקבע, כל החוזרים ממנה וממדינות דומות יידרשו לבידוד ממושך יותר. בכל מקרה, תינתן התרעה של 72 שעות לפני שהכרזה על מדינה אדומה תיכנס לתוקף.

בהקשר להחלת כללי תו ירוק בקניונים - מחוסנים שירצו להיכנס למתחמי מסחר סגורים יקבלו בכניסה צמיד ובכל יום בצבע אחר. לא מחוסנים ייאלצו להישאר בחוץ, או יורשו להיכנס רק למקומות המציעים שירותים חיוניים ביותר כמו בתי מרקחת. הצעה זאת נתקלת לפי שעה בהתנגדויות ובביקורת מגורמים שונים. בין השאר טוענים מבקרי הרעיון הזה: דרישה לסמן בני אדם השוהים בקניון – מחוסנים ולא מחוסנים – לא תעמוד במבחן משפטי ויש בכך פגיעה חמורה בפרטיות הלקוחות, הנדרשים לחשוף לעיני כל מידע רפואי פרטי.

נושאים קשורים:  אומיקרון,  מדינות אדומות,  תו ירוק,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
15.12.2021, 19:34

ומה עם הרינו-וירוס? אולי גם שווה באותו סיבוב לחסל גם אותו?
זה בטוח ייתרום למוגנות של כולנו

אנונימי/ת
15.12.2021, 23:11

נכון מאוד, עם וירוסים ומחלות מדבקות מכל הסוגים חובה לשבת בבית במקום להתרוצץ בקניונים ולסכן אנשים נורמטיביים . מוגבלים לא מבינים , אגויסטים חסרי מצפון

אנונימי/ת
16.12.2021, 08:45

תגיד/י את/ה אמיתי? לפי כל המחקרים
גם מחוסנים נדבקים ומדביקים. את/ה לוקה במחלה המדבקת החשוכה מכל והיא פחד המות. תתגבר או שתשב/ י בבית.