קורונה בישראל

רובוט לבדיקות קורונה ב"פדה-פוריה" מקצר את זמן התוצאה לשלוש שעות

משרד הבריאות סיפק למעבדת הקורונה של "פדה-פוריה" רובוט מתקדם שמאפשר להעלות את תפוקת הבדיקות ל-1,200 ביממה ולקצר את תהליך הבדיקה

הרובוט במעבדת "פדה-פוריה". כ-900 אלף שקל. צילום: דוברות בית החולים

רובוט חדש ומתקדם, שעלותו כ-900 אלף שקל, סופק על ידי משרד הבריאות למרכז הרפואי פדה-פוריה והוא משמש מאז השבוע שעבר להאצת ושיפור תהליך הבדיקות של דגימות הקורונה. הרובוט החדש מבצע חלק מתהליך הבדיקה ללא מגע יד אדם ובאמצעותו תעלה תפוקת המעבדה ל-1,200 בדיקות ביממה.

ד"ר אבי פרץ, מנהל המעבדה למיקרוביולוגיה ומעבדת הקורונה, ציין כי "המעבדה שלנו פעילה 24 שעות ביממה לאורך כל השבוע. גם לפני שקיבלנו את הרובוט החדש הגענו לתפוקה גבוהה של 700 בדיקות ביממה. באמצעות הרובוט נוכל להעלות את התפוקה ל-1,200 בדיקות ואף לקצר משמעותית את תהליך הבדיקה. זמן ממוצע להפקת תוצאות היה עד כה כשבע שעות. עכשיו אנחנו יכולים להגיע לתוצאה בתוך שלוש שעות בלבד".

ד"ר פרץ הוסיף כי ברובוט ניתן לבדוק סטים של 96 דגימות בכל סבב בדיקה. "מעבר לבדיקות הקורונה, לרובוט החדש יש אפליקציות רבות והוא יכול לבצע בדיקות מולקולריות בתחומים מגוונים כמו בדיקות שפעת ועוד".

מעבדת המרכז הרפואי פדה-פוריה מבצעת מאות בדיקות ביום ומעבר לבדיקות הנלקחות עבור מטופלים במרכז הרפואי, מתקבלות דגימות גם ממד"א ומקופות החולים. עד כה בוצעו במרכז הרפואי למעלה מ-20,000 בדיקות.

ד"ר הגר מזרחי, מנהלת בפועל של המרכז הרפואי, אמרה: " הכנסת הרובוט החדשני וגיוס תרומה לבניית מעבדה נוספת הם חלק משורה של צעדים שאנחנו מקדמים ברוח חזון המרכז הרפואי ובשאיפה להמשיך לשפר ולפתח שירותים רפואיים איכותיים לתושבי הצפון".

נושאים קשורים:  ד"ר הגר מזרחי,  ד"ר אבי פרץ,  קורונה,  מעבדת בדיקות,  חדשות,  בדיקת קורונה,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות