קורונה בישראל

החולים לא התייצבו למעקב שגרתי והרופאים הגיעו אליהם הביתה

היחידה לאי ספיקת לב במחוז דרום של ה"כללית" יזמה ביקורי בית למטופלים שהחשש מהידבקות מנע מהם להגיע ליחידה ולמעקב

ד"ר דן קיסלניק, קרדיולוג ביחידה, בביקור בית. צילום: דוברות הכללית

צוות היחידה לאי ספיקת לב במחוז דרום של שירותי בריאות כללית החליט להגיע ביוזמתו לכל מטופל ביחידה שבגלל החששות מהידבקות בנגיף הקורונה לא התייצב למעקב שגרתי.

על אף ההקלות הרבות והתחושה בציבור שגל הקורונה הראשון מאחורינו, יש עדיין מי שטרם יצא מפתח ביתו מחשש להידבק. חלק גדול מהמטופלים נמנה עם קבוצת סיכון והידבקות במחלה עלולה לסכן את חייהם.

היחידה לאי ספיקת לב במחוז דרום של ה"כללית" יזמה ביקורי בית למטופלים שהחשש מהידבקות מנע מהם להגיע ליחידה ולמעקב.

ד"ר דן קיסלניק, קרדיולוג ביחידה שמבצע עתה את ביקורי הבית היזומים, סיפר: "המחלה הכרונית של אותם מטופלים מתבטאת בהתלקחויות. המטרה שלנו היא לשמור אותה על אש קטנה, להדריך את המטופלים על אורח חיים מסוים. מצד שני, יש חשיבות גדולה לטיפול התרופתי. מי שמזניח את הטיפול במחלתו בגלל החשש מהקורונה, הסבירות שייפגע מהמחלה שלו, ולא מהקורונה, גדלה. התמותה עלתה כתוצאה מהזנחת טיפול במחלות כרוניות באוכלוסיה. התמותה ממחלות כרוניות גבוהה יותר".

ציפי חמו, מנהלת הסיעוד ביחידה, הוסיפה: "בכל תקופת הסגר היחידה שלנו עבדה כרגיל ולעתים אף יותר. בעקבות שיחות עם מטופלים עודדנו אותם להגיע ליחידה ולקבל טיפול וזאת כדי שלא להביא להחמרה או להידרדרות במצבם שיחייב אשפוז, שאותו ניתן למנוע. ערכנו עימם שיחות טלפוניות ואם התרשמנו שיש החמרה, דאגנו שהמטופל יגיע או קיימנו ביוזמתנו ביקורי בית אצל מטופלים שמאוד חששו מההגעה למרפאה".

ביחידת אי ספיקת לב של הכללית במחוז דרום מטופלים למעלה מ-350 גברים ונשים מבאר שבע והסביבה.

ביקורי הבית סיפרו ד"ר קיסלניק וחמו "היו משמעותיים, חשובים וגם מחממי לב. כשרואים מטופלים בסביבתם הטבעית, מתרשמים אחרת מכפי שניתן להתייחס למטופל המגיע למרפאה בהתאם לתור שנקבע לו. בביקור בית אפשר יותר להבין כיצד המטופל מתייחס לטיפול שהוא מקבל, עד כמה הוא מקפיד ועקבי בו. כל המידע הזה תורם להמשך הטיפול גם מעבר לחלק הרפואי.

"ביקרנו למשל בביתו של בן 88 שהיה בעברו טייס בצבא האדום. הוא הראה לנו תמונות. אנחנו מכירים אותו תקופה די ארוכה אבל לא ידענו הרבה על עברו. זה חלק מאוד אנושי בטיפול שלא תמיד מתאפשר לעמוד עליו בעת ביקור במרפאה".

נושאים קשורים:  ד"ר דן קיסלניק,  אי ספיקת לב,  ביקורי בית,  מעקב רפואי,  קופת חולים הכללית,  חדשות,  קורונה
תגובות