מחקרים

ורדנפיל בשימוש יומיומי משפר מדדי דלקת אנדותליאלית והיפוגונדיזם בגברים עם הפרעת זקפה וסוכרת

המחקר הנוכחי העריך באופן פרוספקטיבי את ההשפעה של טיפול יומיומי במשך 6 חודשים עם ורדנפיל (Levitra) על חולים עם הפרעה בזקפה וסוכרת סוג 2, לעומת טיפול אינבו

בדיקת רמת סוכר (צילום: אילוסטרציה)

סוכרת סוג 2 הינה מחלה המאופיינת על ידי חוסר תפקוד אנדותליאלי הנגרם, בין היתר, על ידי הפחתה בהרפיה המתווכת NO. מעכבי פוספודיאסטרז-5 (PDE5i) ידועים כמעלים רמות של NO. מטרת מחקר זה הייתה לבחון האם טיפול כרוני, ארוך טווח, עם מעכב ה-PDE5i ורדנפיל (Levitra) משפר תפקוד אנדותליאלי סיסטמי בגברים עם סוכרת.

המחקר בוצע בתבנית פרוספקטיבית, אקראית, כפולת סמיות עם קבוצת ביקורת. במחקר הוכללו 54 גברים הסובלים מסוכרת סוג 2 (שאובחנו בחמש השנים האחרונות) והפרעה בזקפה ללא קשר לרמות הטסטוסטרון שלהם. 26 גברים הוכללו בקבוצת ההתערבות ו-28 בקבוצת הביקורת. המחקר כלל שלב הרשמה, שלב טיפול שנמשך 24 שבועות (טיפול אינבו או ורדנפיל במינון 10 מ"ג פעמיים ביום) ושלב מעקב שנמשך 24 שבועות.

התוצאים שנבדקו כללו: ציון במדד- International Index of Erectile Function 15י(IIEF-15), דילטציה מתווכת זרימה (FMD), רמות אינטרלאוקין 6 (IL6) בסרום, רמות אנדותלין 1 (ET-1) ורמות גונדוטרופינים וטסטוסטרון.

תוצאות המחקר הראו, כי מדד IIEF-15 השתפר במשך תקופת הטיפול (p<0.001). בסוף הטיפול, FMDי(p=0.040) ו-IL6י(p<0.001) השתפרו באופן מובהק סטטיסטית. FMD נמצא כתואם לרמות טסטוסטרון בסרום (R²=0.299;י p<0.001).

רמות טסטוסטרון עלו באופן מובהק סטטיסטית בקבוצה שטופלה בוורדנפיל וחזרו לטווח אאוגונדלי בגברים עם היפוגונדיזם (n=13) ללא שינוי ברמות גונדוטרופינים. טיפול כרוני בוורדנפיל לא גרם לתופעות לוואי רלוונטיות.

עבודה זו היא המחקר כפול-סמיות האקראי עם קבוצת ביקורת הראשון שבחן את ההשפעה של טיפול ממושך עם ורדנפיל על פרמטרים של בריאות אנדותל ועל הורמוני מין בחולים עם מחלה כרונית. מסקנת החוקרים היא, כי ורדנפיל הניתן באופן ממושך הינו יעיל ומשפר מדדי דלקת אנדותליאלית בחולי סוכרת סוג 2.

בנוסף, הטיפול משפר תסמיני היפוגונדיזם בגברים עם סוכרת והיפוגונדיזם.

מקור:
Santi, D. et al. (2016) European Journal of Endocrinology. 174, 513.

נושאים קשורים:  ורדנפיל,  levitra,  PDE5i,  טסטוסטרון,  היפוגונדיזם,  זקפה,  אימפוטנציה,  סוכרת סוג 2,  מחקרים
תגובות